University Intern, HR Marketing and Internal Communications - Summer 2025

January 14 2025
Industries Architecture, Engineering and related
Categories Marketing, Communications, Public Relations,
Mont-Saint-Hilaire, QC • Full time

Type de poste : Trainee

Your future role on our team

At BBA, we believe in learning by doing and the power of fresh ideas. As an HR Marketing intern specializing in internal communications, you'll support dynamic projects that will help you develop your skills while contributing to employee engagement and talent retention.


With us, you'll get the opportunity to...

  • Support content creation: Help create internal messages, articles, social media posts and newsletters to promote employer branding initiatives.
  • Assist in managing digital tools: Help update and organize the intranet to ensure key information is accessible and engaging.
  • Participate in HR marketing campaigns: Support the development of recruitment and talent attraction campaigns, particularly on digital platforms.
  • Analyze and propose ideas: Help gather data (e.g., surveys, performance indicators) to assess the impact of initiatives and suggest improvements.
  • Help organize internal activities: Provide logistical support during recognition events or engagement initiatives.
  • Perform occasional administrative tasks: Participate in simple requests such as revising or formatting documents and managing information-sharing tools (e.g., migrating content to SharePoint).


Do your qualities and values match our corporate culture?

  • Strong organizational skills and attention to detail
  • Curiosity and a desire to explore new approaches to communications and HR marketing
  • Passion for writing and commitment to producing clear and effective communications
  • Ability to work in a team and collaborate with colleagues from different departments


Overview of skills and job requirements

  • Excellent writing skills
  • Familiarity with digital tools such as LinkedIn, Instagram and Canva
  • Knowledge of MS Office Suite (Excel, Word, Outlook)
  • Experience or interest in HR marketing, internal communications or project management
  • Bilingual (English and French)


At BBA, you get many benefits

  • An inclusive culture that values your ideas and perspectives
  • The opportunity to contribute to diverse, high-impact projects
  • A flexible approach to support work-life balance
  • Opportunities for learning and professional development


À propos de BBA

Depuis plus de 40 ans, nous repoussons les limites du génie pour servir nos clients de l'industrie de l'Énergie et des ressources naturelles. Chez BBA, nous développons des solutions novatrices, flexibles et durables - de la stratégie à l'exécution.BBA est l'une des plus importantes firmes de génie-conseil privées au Canada qui s'appuie sur un réseau de 18 bureaux. Nos équipes travaillent en collaboration pour réaliser des projets qui façonnent l'industrie de demain à l'échelle locale, nationale et internationale.

Notre objectif est de garantir un environnement de travail diversifié et inclusif. Nous faisons tout ce qui est en notre pouvoir afin de créer une ambiance de travail où nos employés veulent se surpasser et où ils se sentent respectés, entendus et valorisés, et ce, chaque jour

La passion et l'excellence de nos gens font de BBA l'une des Sociétés les mieux gérées au Canada.
Nos talents sont uniques, et nous nous engageons à offrir un milieu de travail où l'on peut être soi-même. À l'exception du titre du poste qui a été féminisé pour optimiser sa découvrabilité, cette offre d'emploi a été rédigée en écriture épicène.
Apprenez-en davantage sur nous en visitant notre page LinkedIn et rejoignez les réseaux de nos spécialistes en attraction de talents pour une occasion de discuter de vive voix.

Apply now!

Jobs.ca network